Sporda Beslenme

          Beslenmeyle ilgili binlerce yazı veya videolu anlatım bulabilirsiniz. Ancak unutmamanız gereken beslenmenin kişiye göre değişiyor olmasıdır. Okuduğunuz yazıları kendinize nasıl uyarlayacağınızın bilmeniz gerekir. Yada ben bunlarla uğraşamam deyip bir diyetisyene de baş vurabilirsiniz. Ama bu kendinizi tanımak adına bana göre yanlış bir yol. Çünkü belli kalıplara oturtulmuş bir beslenme şeklini mi tercih edersiniz yoksa sizin gün içinde ve yaptığınız spora göre daha özgürce yemek yemeyi mi tercih edersiniz ? Bana göre özgürce yemek yeme. Çünkü kimse beni benden daha iyi tanıyamaz. Bu yüzdende kendi beslenmemi kendim ayarlamayı tercih ederim. Yaklaşık bir yıldır aralıklı oruç diyetini uyguluyorum. Aralıklı oruç nedir diye araştırırsanız bununla ilgili pek çok yazı bulabilirsiniz. Kısacası günün belli bir bölümünde aç kalarak almanız gereken besinleri günün daha kısa bir zamanında almak diye biliriz. Ben 16 saat aç 8 saat tok olan modelini tercih ediyorum çünkü bana en iyi uyan bu. En son gece 8 de yemeğimi bitiriyorum ertesi gün 12de ilk yemeğimi yiyorum. Bu açlık süresinde sadece su kahve ( dozunu fazla kaçırmamak önemli ) veya soda içiyorum. Yaz aylarında öylen antrenman yapamadığım için günün ilk öğünü çoğu zaman salata, doğal yağlı besinler ve proteinli bir yemek oluyor. Çünkü iş çıkışı eve gittikten sonra antrenmanımı yapabiliyorum. Açken antrenman yapmanın size getirdiği çok güzel sonuçlar var. Bunlarıda bir sonraki nasıl antrenman yapmalıyızla ilgili yazımda detaylı bir şekilde anlatacağım. Kış aylarında ise öylen antenman yapabildiğim için ilk öğünüm genelde karbonhidratlı, doğal yağlı ve proteinli besinler olur. Ancak şunu unutmamak lazım aç karnına fazla karbonhidratlı besinlerle beslenirseniz kan şekeriniz çok ani yükseleceği için vücudunuzda bir anda insülin salgılayacağından enerjiniz düşecektir. O yüzden oranları iyi ayarlamanız çok önemlidir. Antrenmanlarımı akşam üsdü 6 gibi yaptığım için öyle yemeğinden sonra saat 2 gibi ya küçük bir öğün yada meyveyle beslenirim. Bana göre antrenmandan en az 4 saat önce beslenmeniz gerekmektedi. Antrenmandan sonra akşam 8e kadar almam gereken besinlerin geriye kalanını bir anda fazla yemeden yaklaşık 1 saat içinde almaya çalışırım. Eğerki öyle yemeğinde salata ve proteinli beslenmişsem akşama yemeklerim genelde doğal yağlı ve karbonhidratlı olur. Tabi yanında yeşillik yada sebze yemeğiyle birlikte. Genelde gündelik beslenmemi bu şekilde ayarlıyorum. Günlük antrenman yoğunluklarıma göre besin değerlerimi azaltıp çuğaltıyorum. Örnek vermek gerekirse. Uzun koşularımı cumartesi günü yapan biri olduğum için perşembe ve cuma günleri daha çok karbonhidratlı ve daha çok kaloriyle beslenmeye dikkat ediyorum. Aralıklı orucun bana kazandırdığı en güzel şey yağdan enerji üretmek oldu. Haftasonu yaptığım 30 - 40 km lik dağ koşuları tamamen aç karnına ve yanıma ekstra bir yemek almadan yapıyorum. Sadece su ve elektrolite içiyorum. Elektrolite olarakda genelde limonatalı soda kullanıyordum ama son zamanlarda oshe nin koşu için ürettiği sularında bu tip koşularda güzel bir yardımcı olduğunu söylemem gerek. Oruç diyetinin en güzel faydası herzaman kendinizi enerjik hissetmeniz ve enerjinizi yağdan sağladığınız için yağ yakmak olsada bir diğer faydası da aç kaldığınız süre içerisinde vücut testesteron hormonu salgıladığı için kas kaybı asla yaşamazsınız aksine kas oranınızda artış göreceksiniz. Kaslı ve ince bir görünümünüz olacak. Beni görenler 70 kg olduğuma çoğu zaman inanmazlar. Bu kadar ince ama nasıl 70 kg diye soruyorlar bende oruç diyeti sayesinde olduğunu söylüyorum. Tabi uzun süreler aynı diyeti yapmaya devam ettiğinizde göreceksiniz bir noktadan sonra aynı yerde kalıyorsunuz. Bunu değiştirmek için ben bir iki haftada bir ya kahvaltı yapıyorum yada günde tek öğün yiyerek vücudumu şaşırtıyorum. Kesinlikle hiçbir zaman kimyasal toz yardımcılar kullanmıyorum. Besinlerimi doğal yollardan almayı tercih ediyorum. Uzun yarışları koşarken bile yanıma aldığım besinleri ben kendime göre evde hazırlıyorum. İlk baştada söylediğim gibi bu bana göre olan bir beslenme şekli. Bu şekilde beslenmeyi hazırlamam 2 yılımı aldı. Sizde kendinizi ruhen, bedenen ve zihnen tanıdıkça daha uygun beslenme şekilleri bulacaksınız. Kendinimi  nasıl ruhen, bedenen ve zihnen tanıyabilirim diye sorarsanız şunu deneyin. Spor ayakkabılarınızı giyin ve koşun. Kendinizi ne kadar iyi tanırsanız o kadar uzağa gidebileceksiniz ! Eğer uzağa gidemiyorsanız size üzücü bir haber demek ki kendinizi tanımıyorsunuz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar